Необходимость оценки и целесообразность привлечения работников немедицинских специальностей в медицинские организации
- Авторы: Медведева Е.И.1, Крошилин С.В.2
- Учреждения:
- Научно-исследовательский институт организации здравоохранения и медицинского менеджмента Департамента здравоохранения города Москвы, Москва, Россия
- Институт социально-экономических проблем народонаселения Федерального научно-исследовательского социологического центра РАН, Москва, Россия
- Выпуск: № 2 (2025)
- Страницы: 177-182
- Раздел: Статьи
- URL: https://remedium-journal.ru/journal/article/view/1780
- DOI: https://doi.org/10.32687/1561-5936-2025-29-2-177-182
- Цитировать
Аннотация
Об авторах
Елена Ильинична Медведева
Научно-исследовательский институт организации здравоохранения и медицинского менеджмента Департамента здравоохранения города Москвы, Москва, Россия
Email: e_lenam@mail.ru
Сергей Викторович Крошилин
Институт социально-экономических проблем народонаселения Федерального научно-исследовательского социологического центра РАН, Москва, Россия
Email: krosh_sergey@mail.ru
Список литературы
- Towolawi T. Impact of telemedicine in management of chronic diseases. Health and Social Care. 2018;1(3):41—61.
- Alexandrova O. A., Medvedeva E. I., Kroshilin S. V. Telemedicine in modern conditions: the attitude of society and the vector of development. Economic and social changes: facts, trends, forecast. 2022;15(3):200—222. doi: 10.15838/esc.2022.3.81.11
- Kroshilin S. V., Medvedeva E. I. New medical technologies: gender differences in the perception of telemedicine. Bulletin of the N. A. Semashko National Research Institute of Public Health. 2023;(3):79—86. doi: 10.25742/NRIPH.2023.03.013
- Aksenova E. I., Medvedeva E. I., Kroshilin S. V. The use of digital technologies in the activities of medical organizations. Healthcare of the Russian Federation. 2024;68(5):356—363. doi: 10.47470/0044-197X-2024-68-5-356-363
- Aksenova E. I., Kroshilin S. V., Medvedeva E. I. Chatbots — the modern reality of consulting in medicine. Healthcare of the Russian Federation. 2023;67(5):403—410. doi: 10.47470/0044-197X-2023-67-5-403-410
- Weinreich N. K. A more perfect union: integrating quantitative and qualitative methods in social marketing research. Social Marketing Quarterly. 1996;3(1):53—58. doi: 10.1080/15245004.1996.9960961
- Skrigan M. I. Combination and combination of information collection methods in sociological and marketing research: general characteristics. A Young Scientist. 2015;(15):539—543.
- Aksenova E. I., Alexandrova O. A., Alekperova N. V., eds. Organizational and personnel mechanisms for improving the efficiency of medical organizations. Moscow; 2022. (In Russ.)
- Starshinin A. V., Medvedeva E. I., Kroshilin S. V. Transformation of the personnel management process: restyling of the duties of non-medical workers. The Health of the Metropolis. 2023;4(2):60—72. doi: 10.47619/2713—2617.zm.2023.v.4i2;60—72
- Dementiev V. V., Ponomarenko G. S. The use of SWOT analysis in analyzing the activities of a medical institution. Siberian Medical Review. 2012;4(76):92—95.
- Chernavskikh E. N., Ivanova O. G. Marketing strategy of private companies in the market of paid medical services. Economics and Entrepreneurship. 2024;(3):813—820. doi: 10.34925/EIP.2024.164.3.156