Удовлетворённость качеством медицинской помощи, оказываемой взрослому населению со стоматологическими заболеваниями по полисам ОМС и ДМС: оценка первичного приема
- Авторы: Гусев А.И.1, Аветисян А.К.2
- Учреждения:
- Научно-исследовательский институт организации здравоохранения и медицинского менеджмента, Москва, Россия
- Национальный научно-исследовательский институт общественного здоровья имени Н. А. Семашко, г. Москва, Российская Федерация
- Выпуск: № 3 (2023)
- Страницы: 256-260
- Раздел: Статьи
- URL: https://remedium-journal.ru/journal/article/view/1648
- DOI: https://doi.org/10.32687/1561-5936-2023-27-3-256-260
- Цитировать
Аннотация
Ключевые слова
Об авторах
Александр Игоревич Гусев
Научно-исследовательский институт организации здравоохранения и медицинского менеджмента, Москва, Россия
Email: alexandergusev1986@mail.ru
Артак Каренович Аветисян
Национальный научно-исследовательский институт общественного здоровья имени Н. А. Семашко, г. Москва, Российская Федерация
Email: artak-avetisyan-1988@mail.ru
Список литературы
- Wang X., Chen J., Burström B., Burström K. Exploring pathways to outpatients’ satisfaction with health care in Chinese public hospitals in urban and rural areas using patient-reported experiences. Int. J. Equity Health. 2019;18(1):29.
- Gellis Z. D., Kim E. G. Training social work students to recognize later-life depression: is standardized patient simulation effective? Gerontol. Geriatr. Educ. 2017;38(4):425—437.
- Zolotova E. N., Bottaev N. A., Serkina A. A. et al. The experience of teaching standardized patients in Russia. Virtual technologies in medicine. 2021;(3):138. (In Russ.)
- Grönroos C. A service quality model and its marketing implications. Eur. J. Mark. 1984;18:36—44.
- Andaleeb S. S. Service quality perceptions and patient satisfaction: A study of hospitals in a developing country. Soc. Sci. Med. 2001;52:1359—1370.
- Cronin J. J., Jr., Taylor S. A. Measuring service quality: a reexamination and extension. J. Mark. 1992;56:55—68.
- Shabbir A., Malik S. A., Malik S. A. Measuring patients’ healthcare service quality perceptions, satisfaction, and loyalty in public and private sector hospitals in Pakistan. Int. J. Qual. Reliab. Manag. 2016;33:538—557.
- Asif M., Jameel A., Sahito N. et al. Can leadership enhance patient satisfaction? Assessing the role of administrative and medical quality. Int. J. Environ. Res. Public Health. 2019;16:3212.
- Akachi Y., Kruk M. E. Quality of care: measuring a neglected driver of improved health. Bull. World Health Organ. 2017;95(6):465—472.